Architekt Testów

Szkolenie pokazujące w praktyczny sposób aspekt dokumentacji testowej i prezentujące techniki projektowania efektywnych przypadków testowych. Przypadek testowy to jeden z najważniejszych dokumentów powstających w fazie testów, a dobrze zaprojektowany ma ogromny wpływ na efektywność testów.

Projektowanie przypadków testowych jest czynnością w ogromnym stopniu twórczą i stanowi niezwykłe wyzwanie intelektualne, warto więc poznać teoretyczną i praktyczną stronę tego zagadnienia.

Cele i
Standardy

     

     

  • Cele testów a
    cele architekta testów

  • Standardy dokumentacji testowej

  • Dokumenty wejściowe: Dokumentacja analityczna

  •  

Projektowanie
Przypadków

  • Parametry przypadku testowego

  • Scenariusz testowy

  • Techniki projektowania przypadków

  • Szablony przypadku testowego

  • Akceptacyjne przypadki
    testowe (CAT)

  • Poziom skuteczności
    przypadku testowego

Zarządzanie Przypadkami Testowymi

     

  • Repozytorium przypadków
    testowych

  • Metryki

  • Bramki jakości

  • Zarządzanie zmianą w
    dokumentacji testowej

  •  

Test Manager

Szkolenie połączone z praktycznymi zadaniami prezentujące twardą wiedzę i miękkie kompetencje, które powinien posiadać każdy profesjonalny Test Manager.

Dobrze zdefiniowany proces testowy, odpowiednia strategia testowa i profesjonalnie dobrani testerzy stanowią o sukcesie zespołu testowego i skuteczności testów.

Warto więc zainwestować w poznanie modeli testowych i dobrych praktyk zarządzania testami, nie zapominając o zarządzaniu zespołem ekspertów.

Proces Testowy

     

     

  • Rola i cele Scrum Mastera

  • Rola i cele Coacha

  • Etapy rozmowy coachingowej

  •  

     

Techniki Coachingowe

  • Pytania otwarte

  • Perspektywa

  • Linia czasu

  • Piramida Dilts’a

  • Model GROW

  • SWOT

  • Siatka celów

Architekt Testów

     

     

  • Budowanie relacji

  • Wspólny cel

  • Efekt lustra

  •  

     

Agile tester

Warsztat dedykowany testerom pracującym w metodykach zwinnych. Podejście agilowe tak różne od tradycyjnego wymaga od testerów innego planowania, wykonywania i zarządzania testami.

W trakcie warsztatu podczas symulacji sprintu uczestnicy poznają rolę testera oraz przejdą przez cały cykl testowy pozwalający na wydanie produktu wysokiej jakości. Wspólnie z zespołem zweryfikują historyjki użytkowników, stworzą kryteria akceptacyjne oraz zaplanują testy w sprintach. Uczestnicy przeprowadzą sesję eksploracyjną i podsumują efekty testów w trakcie retro testowego.

Agile

     

  • Manifesto

  • Metodyki
    Agilowe

  • Dobre praktyki
    testowe w agile

  •  

Sprinty & testy

     

  • User story & Kryteria akceptacyjne

  • Estymacja testów oraz
    kwadranty testowania

  • Piramida testów & Eksploracja
    testów & RST

  •  

Jakość w agile

     

  • Quality DoD

  • Współpraca z
    Klientem

  • Testowe
    retro

  •