Komunikacja

Szkolenie prezentuje podstawy komunikacji oraz praktyczne podejście do uzyskania skutecznego procesu przepływu informacji. Poprzez warsztaty uczestnicy poznają zasady komunikacji personalnej oraz komunikacji w zespole.

Uczestnicy poznają także różne typy i metody komunikacji z wymagającym odbiorcą, które odpowiednio zastosowane pozwalają osiągnąć założony cel. Dzięki szkoleniu każdy z uczestników przetrenuje najczęściej występujące bariery komunikacyjne i poprzez scenki sytuacyjne nauczy się je z sukcesem je pokonywać.

Komunikacja personalna

  • Nawyki Covey’a

  • Model komunikacyjny „Trzy światy”

  • Punkty widzenia

  • Style komunikacyjne

  •  

Efektywna komunikacja

     

  • Komunikacja werbalna

  • Komunikacja niewerbalna

  • Aktywny odbiór informacji

  •  

Komunikacja Relacji

  • Reguły Cialdiniego

  • Modele informacji zwrotnej

  • Efektywna dyskusja

  • Klamry komunikacyjne

  •  

Negocjacje

Szkolenie prezentuje podstawy negocjacji, na bazie których uczestnik buduje zasady negocjacji niezbędnych w codziennej pracy.

Dzięki szkoleniu uczestnicy poznają praktyczne poziomy negocjacji oraz triki negocjacyjne, które wykorzystywane w trakcie spotkań projektowych pozwolą na zdobycie przewagi negocjacyjnej i osiągnięcie założonego celu.

W trakcie szkolenia uczestnicy poprzez gry strategiczne poznają wybrane narzędzia i strategie komunikacyjne, które mogą wykorzystywać w trakcie spotkań i sytuacji spornych w trakcie wykonywania codziennych obowiązków.

Podstawy
negocjacji

     

  • Postawa negocjacyjna

  • Reguły wpływu według Cialdiniego

  • Techniki negocjacji

  •  

Negocjacja
dedykowana

     

  • Style negocjacyjne

  • Negocjacje aktywne

  • Negocjacje pasywne

  •  

Poziomy i techniki negocjacyjne

  • Cztery poziomy negocjacji

  • BATNA i ZOPA

  • Triki negocjacyjne

  • Efektywne negocjacje

  •  

Asertywność

Szkolenie prezentuje najczęściej wykorzystywane zachowania asertywne, które zespół obserwuje w trakcie procesów biznesowych i projektowych.

Bazując na podstawie doświadczeń różnych obszarów biznesowych zostaną przedstawione najczęściej występujące relacje w zespołach projektowych. Poprzez praktyczne ćwiczenia uczestnicy poznają techniki asertywne oraz wybrane typy asertywności.

Dzięki szkoleniu uczestnicy nauczą się efektywnie wykorzystywać poznane techniki, by usprawnić podejmowane decyzje i utrzymanie swojego stanowiska w codziennych sytuacjach.

Postawa asertywna

     

  • Typy zachowań vs Asertywność

  • Mapa asertywności

  • Prawa Fensterheima

  •  

Asertywne relacje

  • Przyjmowanie informacji

  • Informacja zwrotna

  • Odmowa

  • Konstruktywna krytyka

  •  

Praktyczna asertywność

     

  • Metoda Butler

  • Techniki asertywne

  • Pułapki asertywności

  •